Jak tworzę własne teksty i grafiki do transferu na drewno?



   Wiecie już jak przenieść grafikę, czyli o transferze na drewno, pokazałam Wam, gdzie szukałam i znalazłam grafiki i czcionki do pobrania, a dziś chciałam dopełnić ten proces i pokazać Wam mój sposób na samodzielne wykonanie grafik napisów i wzorów. 

   Z góry uprzedzam, nie jestem żadnym fachowcem komputerowym, wszystkiego uczę się sama. Poniższy sposób to taki którego sama się uczyłam, bez żadnej wiedzy informatycznej, korzystając z dostępnych w sieci informacji. Opis bardzo amatorski, absolutnie nie fachowy, samo doświadczenie, ale może przez to będzie lekkostrawny :)

   Bardzo lubię ozdabiać prace grafikami czy napisami. Parę lat temu, kiedy zaczynałam, czytając różne blogi trafiłam na stronę The Graphics Fairyskąd dziewczyny pobierały dostępne grafiki. Przeszukując tę stronę, niestety nie znalazłam takich, jakie mi w głowie się marzyły, kilka wzorów użyłam, ale to nie było to. Moje poszukiwania trwały. Byłam bardziej nastawiona na słowa, napisy w stylu starych reklam. 
 
   Jak zwykle metodą prób i błędów, postanowiłam ćwiczyć tworzenie swoich własnych grafik - napisów. U mnie padło na Power Point. Tak wyszło, że to był jedyny program w którym, domowym sposobem i możliwościami, mogłam odwrócić grafikę, aby wydrukować ją w lustrzanym odbiciu. Opanowałam go i pracuje mi się na nim bardzo dobrze i to do dziś wystarcza na moje potrzeby. Wygodą jest też to, że wszystkie grafiki mam w jednym miejscu na kolejnych slajdach i mogę do nich wracać, edytować, tworzyć nowe i drukować. Na moje potrzeby w zupełności się sprawdza. 
Jak wpadnie mi do głowy jakiś pomysł, siadam, tworzę, drukuję i działam z transferem. 


Jak tworzę grafikę / napis w Power Point?
1. Otwieram nowy slajd.
2. Wybieram układ - najczęściej Tylko tytuł - rozciągam ramkę do dołu na cały arkusz.
3. Wybieram czcionkę (będą też widoczne, czcionkiktóre pobrałyście), dopasowuję rozmiar i piszę swoją grafikę.
4. Napis gotowy ... teraz, jak zrobić lustrzane odbicie?
5. W narzędziach głównych wybierzcie kierunek tekstu, rozwiń i otwórz więcej opcji i wybierz obrót 3-W, w okienku obrót prawo lewo (u mnie oznaczone X) wpisz wartość 180 stopni.
6. Zamknij edycję tekstu i wróć do slajdu, który już będzie odwrócony, przed wydrukowaniem zobacz podgląd wydruku.
Jeśli będziecie chciały skorzystać z tego instruktażu, to polecam otworzyć Power Point i krok po kroku sprawdzać punkty i ćwiczyć.

Własną stworzoną grafikę napis, można połączyć z gotową, pobraną za free np. ramką, wtedy powstają niesamowicie oryginalne i niepowtarzalne wzory.




   
   Może macie swoje, inne sposoby? Możliwe, że to dziś nie jest żadna filozofia, może są już prostsze sposoby, inne dostępne programy? Ale chcę wierzyć, że którejś z Was się to przyda i wykorzysta ten mój przepis! Tworzenie wciąga.
Dajcie znać. 

Do następnego razu, ściskam.
Kasia