Gdzie znalazłam grafiki i czcionki do transferu na drewno?


  
  
   Dawno temu, kiedy zaczynałam swoją przygodę z transferem, oglądając strony www i blogi, zachwycały mnie przeróżne grafiki, którymi dziewczyny zdobiły swoje prace. Oczywiście również marzyłam, a właściwie to też bardzo chciałam takie mieć. Spędzałam wiele czasu na przeglądaniu blogów, przeszukiwaniu stron szukając miejsc z grafikami do pobrania. 

   Informacje, które tu podaję, nie są odkrywcze, zdaję sobie sprawę, że w sieci jest trochę wiedzy na ten temat, ale może nie wszystkie znacie i może akurat u mnie znajdziecie coś dla siebie. 
Pokażę Wam dziś strony z grafikami i czcionkami, z których korzystam. 
Obecnie, z gotowych dostępnych grafik korzystam bardzo rzadko, częściej inspirują mnie jakieś słowa, szyldy, etykiety czy reklamy, za to na stronę z czcionkami zaglądam i korzystam zdecydowanie częściej.
   
   Poprzez blogi o tej tematyce, trafiłam na stronę The Graphics Fairy , można tu wyszukać i pobrać darmowe gotowe grafiki. Ponadto na stronie opisanych jest wiele metod transferu (strona jest po angielsku). Mimo wielu pięknych grafik nie mogłam się w nich odnaleźć, nie był to do końca mój styl i to co mi się tak na 100% podobało. Dlatego pomału zaczęłam zgłębiać temat, uczyć się i próbować, sama tworzyć własne proste wzory. Głównie napisy, które akurat chodziły mi po głowie, a nie były dostępne. W trakcie moich poszukiwań trafiłam na bardzo fajną i pomocną stronę  DaFont . Możliwe, że jest Wam już znana, strona z tysiącami czcionek do pobrania. Wiele czcionek na tej stronie jest darmowych, wiele jest niestety bez polskich znaków. Na tej stronie znajdziecie również różne wzory, symbole i znaki, które również można wykorzystać w tworzeniu własnej grafiki.


   
   Krótka (ona taka jest), moja amatorsko napisana instrukcja instalacji czcionki ze strony DaFont:
* wyszukujesz czcionkę -- zalecam tylko te  100% free.
* klikasz Download.
* otwierasz pobrany plik.
* klikasz na  plik czcionki True Type  -- czasami jedna czcionka ma kilka wersji (np. prosta, pochylona czy pogrubiona), można wybrać i zainstalować wszystkie albo wybrane. 
* klikasz Zainstaluj. 
* zamykasz okno.
I to wszystko, czcionka jest już w twoich programach (u mnie office).

   Do tworzenia swoich własnych grafik - napisów z wykorzystaniem pobranych czcionek,  używam tego co mam w komputerze, czyli u mnie padło na Power Piont. 
W przygotowaniu mam już post, kontynuację tego tematu, o moim sposobie tworzenia grafiki w Power Piont. Także zaglądajcie. 

Oto niektóre z moich prac z moimi grafikami.




















   Jak wcześniej pisałam, jestem totalnym samoukiem. Wszystkiego, co związane z komputerem, obsługą, językiem, pracą, uczyłam się sama, bez specjalistycznych kursów a jedynie szukając wskazówek w internecie i jestem z tego dumna. 
Kiedy chodziłam do szkoły średniej, dopiero wprowadzali informatykę i patrząc wstecz i na to czego moje córki uczą się w podstawówce to jakieś lata świetlne. 
Jeśli macie jakieś uwagi i spostrzeżenia, może aktualizacje, to piszcie.

Do następnego razu, ściskam.
Kasia