Instrukcja przenoszenia grafiki metodą na nitro.

Witajcie,
tekst był publikowany w 2013 roku. W międzyczasie miałam awarię i wszystkie zdjęcia wyparowały. Dziś wybrane posty aktualizuję i będę wypuszczać na nowo. 

*

   Dziś jak tytuł wskazuje pokażę Wam jak tworzę grafiki i przenoszę je na moje prace. 
Gotową wybraną i "odwróconą" grafikę drukuję na zwykłej laserowej drukarce. Sposób ten nie zawsze się sprawdza przy innych produktach np. CitraSolv, wiele zależy od drukarki, tonera czy tuszu, moja drukarka i CitraSolv - nie wyszło. Ja korzystam i polecam to co sama sprawdziłam, co jest u nas dostępne i tanie czyli nitro. Jedyny minus to to że nitro nieładnie pachnie :) delikatnie mówiąc. Ok myślę że tyle tytułem wstępu starczy ... to zaczynajmy ...

Co potrzebujemy:
- przygotowany gotowy przedmiot na który chcemy nałożyć grafikę - pomalowany docelowym kolorem i suchy
- grafika, pamiętajcie aby wydruk był odwrócony
- nitro
- płatki waciki kosmetyczne lub szmatka
- rękawiczki jednorazowe opcjonalnie maska jak dla lekarzy z apteki jak nie lubisz zapachu nitro
- opcjonalnie taśma papierowa

Krok po kroku przenoszenie grafiki metodą na nitro,  jak to robię:

1.Wybieramy, centrujemy, przymierzamy gdzie nasza grafika ma się znaleźć. 
2. Na początku polecam przymocowanie grafiki do przedmiotu taśmą malarską czy inną papierową, przykładamy GRAFIKĄ DO PRZEDMIOTU. 
3. Jeśli mamy już wszystko gotowe, ubierzcie rękawiczki :) nitro nie służy skórze !!!, moczymy nasz płatek kosmetyczny w nitro, wystarczy aby go zmoczyć a nie aby ociekał rozpuszczalnikiem. 
4. Teraz przytrzymujemy mocno naszą kartkę i przecieramy w jednym kierunku pilnując aby kartka się nie poruszyła, gdyż wtedy rozmaże się grafika. 
5. Jeszcze jedno z doświadczenia, pierwsze przyłożenie płatka mokrego od nitro może spowodować że w tym miejscu grafika nieco się rozpłynie. Polecam aby namoczyć z wacik z wyczuciem, zawsze przytrzymując grafikę, możemy delikatnie uchylić i sprawdzić jaki jest efekt. W razie słabego przebicia ponownie zmoczyć wacik i jeszcze raz przetrzeć to samo miejsce (czasem taki niedokładne odbicie nadaje fajny vintage look, wszystko jest kwestią wprawy). 
6. Namoczoną grafikę można pocierać np. łyżeczką raz przy razie aby dokładniej się odcisnęła. 
7. Jeśli uznacie że jest OK, delikatnie usuńcie kartkę z grafiką (grafika jest jednorazowa także jest już do wyrzucenia). 
8. Jeśli grafika nie odchodzi, odczekajcie chwilę i spróbujcie ponownie. 
9. Zostawcie na chwilę przedmiot aby wysechł i odparował nieprzyjemny zapach i mamy gotowy ozdobiony nasz przedmiot. 
10. Na koniec pokrywany całość lakierem.
Gotowe 




















ściskam 
Kasia



Komentarze

  1. Fajny sposób. Zastanawiam się czy sprawdziłby się na tkaninie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj. Dziękuję za podpowiedź jak przenieść grafikę. Ja zamierzam przenieść wydruk na tkaninę i każda pomoc się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak robiłam na płótnie i bawełnianych ręcznikach, dołączę kilka zdjęć, jedyne o czym trzeba pamiętać przy tkaninach aby wyprać dopiero po około tygodniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za podpowiedzi.Ja robiłam na tkaninie i wyszło, co prawda za 3 razem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne prace!
    A nie rozmazywała Ci się farba od tego nitro?

    OdpowiedzUsuń
  6. tak nitro się sprawdza sama robiłam na drewnie i tkaninach :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacyjnie Ci to wyszło!!!!!strasznie mi się podobają te przedmioty które ozdobiłaś tą technika, dziękuje za kursik;-)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz