Drugie życie tkanin po mojemu.

   Czy też tak masz? 
Bardzo często, jak tylko zaczynam myśleć o jakimś projekcie, który chcę zrealizować, to pomysły wpadają do głowy, jeden za drugim. 



   W moim zeszycie z projektowymi pomysłami najwięcej mam toreb i torebek w przeróżnych fasonach. Jestem z tych, co jak mają coś kupić, to kupią torebkę. Uwielbiam duże i proste torebki, które można wykorzystać również jako torba na zakupy, na piknik, plażę, jako torba na podróż czy wyprawę z dzieckiem, lub na siłownię czy jogę, zastosowań może być całe mnóstwo.

   Kocham len, płótno i najchętniej zakupiłabym po kilka metrów w ulubionych kolorach, jednak równie ważne jest dla mnie, aby wykorzystywać, przerabiać "stare" rzeczy czy przedmioty, co we wcześniejszych postach też pokazywałam min.na przykładzie puszekinspiracji z puszek , starych tkanin czy woreczków z pościeli, dlatego przygodę z szyciem również zaczęłam od wyszukania tkanin w swoim domu. Zabawnie to brzmi, ale moimi faworytami są pościele, obrusy, narzuty, zasłony. Obecnie ćwiczę szycie na swoich zasobach, swoich i zdobytych od rodziny, już niepotrzebnych tekstyliów domowych. Po mojej św.p. babci mam kilka naprawdę pięknych obrusów i pościeli, które czekają na swoją kolej. Niektóre tkaniny i wzory to prawdziwe perełki i mimo dziesiątek lat, jakość jest rewelacyjna. Jeszcze jednym dobrym źródłem "starych" i ciekawych tkanin, może być second hand. Właśnie w second handzie kupiłam firankę na moje eko - woreczki.

Szyję proste formy, takie też lubię najbardziej, zaczynałam od poszewek a dziś pokazuję moje pierwsze torby, drugie życie "starych" pościeli i obrusów. Jestem zachwycona pierwszymi efektami i możliwością stworzenia czegoś nowego z czegoś starego. Wzory i fasony są różne, wziąż szukam takiego idealnego. Ćwiczę dalej. 

torba z poszewki na poduszkę

zewnątrz różowa pościel w kwiatuszki a wewnątrz różowy lniany obrus


zewnątrz różowa pościel w kwiatuszki a wewnątrz różowy lniany obrus

zewnętrzna strona to lniany obrus, wewnątrz kwiecista zasłona 

z zewnętrzą czarny len (spodnie albo sukienka?), wnętrze pościel ikea

zewnętrzna i wewnętrzna strona z pościeli ikea, czarno biała

   Dajesz drugą szansę, wymyślasz nowe zastosowania dla starych rzeczy? Z czego korzystasz? 
 
ściskam
Kasia

Komentarze