Jak wykorzystać resztki tkanin?

Czy wyrzucasz wszystkie szyciowe odpady? 
...
..
.
   Szycie, wiadomo, naturalnie generuje resztki, nitki, sznureczki, ścinki tkanin itp., niektóre, szczególnie te mniejsze, od razu ładują w koszu. Ameryki nie odkryłam ale mimo to chcę się podzielić moim zero waste planem. Te wszystkie odpady, polecam zbierać do jakiegoś np. woreczka, a z czasem, kiedy będzie tego dużo, można wykorzystać je na wypełnienie poduszki, zabawki, siedziska czy legowiska dla zwierzaka. Pomysły na wykorzystanie, same wpadają do głowy. 
Jeśli chcesz poczytać więcej o resztkach i zbieraniu, to zapraszam tutaj, mój subiektywny poradnik.
Z większych resztek tkanin, oczywiście jest więcej możliwości. Jakiś czas temu, zostało mi kilka równych kwadratów z szycia torebek, odkładając tak te skrawki, przypomniało mi się, jak chciałam uszyć poduszki zapachowe. I tak też zrobiłam, powstały poduszeczki, które również idealnie sprawdzą się jako przybornik na szpilki. 
Do wnętrza użyłam silikonowego wypełnienia ze starej poduszki, które lekko skropiłam olejkiem lawendowym i dodałam garstkę suszonej lawendy. Inne są z dodatkiem olejku rozmarynowego i szczyptą suszonego rozmarynu. Idealnym wypełnieniem mogą być także zbierane, wyżej wymienione, ścinki, skrawki tkanin.
Jak to bywa w ferworze pracy, powstało też kilka uroczych truskawek. Mogą być dekoracją, zawieszką, zabawką dla kota albo jak wyżej, poduszką na szpilki a dodając karabińczyk czy kółko, mała truskawka może stać się uroczym brelokiem czy zawieszką do torebki. 

Poniżej, zdjęcie książek pełnych inspiracji i kształt truskawki, który wykorzystałam. 


   Taki drobiazg może być fajnym pomysłem na upominek. Wypełniony samym suszem ziół, możemy użyć jako zawieszka zapachowa np. do pokoju, torebki, szafy, samochodu ...  
Z jednolitych albo różnych pstrokatych, można uszyć ozdobną, niebanalną girlandę


Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do wykorzystania szyciowych resztek.
Ciekawa jestem czy je zbierasz i co z nich tworzysz? 
Z przyjemnością poczytam Twoje pomysły.

ściskam
Kasia

Komentarze