Filmy ... must see !

 "Ze wszystkich stworzonych kiedykolwiek istot, najbardziej obrzydliwą jest on, człowiek. Jest to jedyne stworzenie zadające ból, ot tak sobie, dla sportu. Wiedząc, że jest to bolesne"


   Wyobraź sobie, zdarzenie, które w jednym momencie zmienia twoje dotychczasowe postrzeganie świata. 
Tak, świata!!! Ja miałam takie poczucie. Zmiana, nie jednego aspektu życia, ale spójna, grająca jak jedna zgrana orkiestra, całość. 

"Nawet o 80%, możnaby zmniejszyć zachorowalność na najczęstsze choroby cywilizacyjne, jak choroby sercowe, nadciśnienie, choroby stawów, otyłość, cukrzyca i wiele innych." 
Tak mówią lekarze zalecający odżywianie roślinne i monitorujący efekty u swoich pacjentów.




  Tak właśnie na mnie zadziałało obejrzenie kilku filmów.
  Temat zdrowia, naszego środowiska i przyszłości naszej planety bardzo mnie pochłonął. Czytam, oglądam, dowiaduje się, małymi krokami wdrażam w swoim życiu i otoczeniu. Z każdą informacją, zagadnienia stają się bardziej zrozumiałe, jasne, łatwe i spójne na wielu poziomach życia. Składają się jak klocki, właściwie ułożone, tworzą piękną konstrukcję. Ta wiedza fascynuje na każdym kroku, nagle staje się to proste. 
Dla wielu (a mam takie poczucie, że grupa rośnie), interesujących się i chcących zgłębić temat zdrowia, odżywiania i naszej planety, mam do polecenia kilka filmów. Według mnie genialne i obowiązkowe pozycje. U mnie wywołały efekt jak grom z jasnego nieba, nagłe olśnienie, informacje podane w sposób, który trafia w samo sedno. Wow.    
Jest wiele filmów o podobnej tematyce, jednak te są takimi must see.

Cowspiracy - 2014
What the heatlh - 2017
oba filmy autorstwa Kipa Andersena i Keegana Kuhna, pierwszy Cowspiracy, pokazuje wpływ hodowli przemysłowej na środowisko, drugi What the health, wpływ konsumpcji mięsa i produktów nabiałowych na zdrowie.   

Earthlings - 2005
zaczęłam oglądać ale nie dałam rady ze względu na obrazy, może za jakiś czas
AKTUALIZACJA - po czwartym podejściu obejrzałam do końca. Film wywarł na mnie ogromne wrażenie, mimo pokazanego okrucieństwa, LUDZIE powinni go obejrzeć !!! Jestem mamą i mimo iż chcemy chronić dzieci przed przemocą, akurat tego typu film uważam, że byłby dobrą lekcją o człowieku, empati, tolerancji, o tym czym jest przemoc, chęć władzy nad innymi istotami. Przestrogą.
W filmie cytowane są słowa Marka Twaina, które mocno zapadły mi w głowie

"Ze wszystkich stworzonych kiedykolwiek istot, najbardziej obrzydliwą jest on, człowiek. Jest to jedyne stworzenie zadające ból, ot tak sobie, dla sportu. Wiedząc, że jest to bolesne"

Forks over knives // Widelec zamiast noża - 2011
ekranizacja książki o tym samym tytule, kolejna pozycja pokazująca korzyści jakie daje nam nisko przetworzona dieta roślinna. Film podobnie jak Plantpure nation, pokazuje zależność między dietą a chorobami, chorobami, które możesz zminimalizować, wyleczyć a niektóre nawet cofnąć, tylko za pomocą diety, diety, która jest w zasięgu każdego z nas.

Plantpure nation - 2015
film podobnie jak Widelec zamiast noża pokazuje zalety prostej diety, diety która odmienia życie, dodaje energii, cofa choroby cywilizacyjne, poprawia jakość życia. W obu filmach występuje wielu znakomitych lekarzy, autorów książek, tłumaczących zalety i efekty diety u swoich pacjentów.
A wielu z tych pacjentów pyta  "Dlaczego nikt wcześniej mi o tym nie mówił?"  Dr Michael H. Greger.

Vegan - 2017, 2018, 2019
film, również jak te powyżej, mówią o diecie roślinnej, która według głosów w filmie, ma być przyszłością. Film dotyka zdrowia, środowiska, etyki. 


 Ludzie nie zdają sobie sprawy, że bez natury zginą ale natura bez człowieka da sobie świetnie radę.




   Wierzę, że każdy krok ma znaczenie, każde nawet najmniejsze działanie w kierunku zdrowia, ochrony środowiska, tolerancji ... 

Jeśli chcesz zgłębić temat, wpadnij do postu o książkach albo moich małych eko krokach, czyli o woreczkach, jak na zdjęciu z zakupami.
Może Ty również po obejżeniu tych filmów wprowadzisz zmiany w swoim życiu.

Jeśli masz jakiś tytuł filmu czy książki w podpbnej tematyce do polecenia to pisz w komentarzu. 
Z góry dziękuję

ściskam
Kasia