Skąd się wziął shabby chic?

... pokochałam Rachel i jej trend shabby chic. Jej estetyka, łączenie faktur, kolorów, stylów, kreowanie cudnych wnętrz, własnoręczne tworzenie i wykorzystywanie starych mebli i przedmiotów ... shabby chic Rachel Ashwell, totalnie mnie zachwycił, to absolutnie moja bajka.



   Prekursorką shabby chic jest Rachel Ashwell, autorka wielu książek o tej tematyce, właścicielka sklepów, piękna kobieta o magicznej artystycznej duszy. W swoich książkach, swoją drogą to przepiękne albumy z fantastycznymi zdjęciami, pokazuje i opisuje styl, którego główną zasadą jest „smaczne” dekorowanie wnętrz. Styl, łączący przede wszystkim stare meble i przedmioty, które skrywają w sobie kawałek historii z odrobiną nowych lub celowo postarzonych. Meble i przedmioty "nadgryzione zębem czasu", malowane przez lata, przytarte, podniszczone, z pęknięciami, śladami po kornikach czy z widocznymi warstwami odpryskującej, łuszczącej się farby, to wszystko, razem tworzy niepowtarzalny klimat. 
   Wjedźcie na jej oficjalną stronę lub Pinterest czy Instagram, zachwycajcie się i inspirujcie, każde ujęcie czaruje, nawet te rolki papieru toaletowego poniżej.  







wybrane zdjęcia z mojego egzemplarza książki Shabby Chic Interiors Rachel Ashwell

napiszę Wam jeszcze nie raz o shabby chic, jest to mój bzik dekoracyjny.
ściskam
Kasia