Jak odmienić ramkę na zdjęcia?

   Uwielbiam otaczać się zdjęciami, typografiami, pięknymi grafikami, lubię patrzeć, wspominać i inspirować się nimi. Czasami, kiedy przeglądam (najczęściej) pinterest (tutaj możesz zobaczyć moje piny), to ogarnia mnie istne szaleństwo, nie wiem na co się zdecydować, tyle obrazów mnie zachwyca :)
Moje wnętrze przez lata się zmieniało i zmienia nadal, wciąż dążę do swojego wymarzonego.


   Schowane w pudłach ramki, które nie pasowały do obecnego wnętrza postanowiłam odmienić. Nie wszystkie się nadawały ale te drewniane to idealny materiał do zmian i tą metamorfozę chciałabym Wam dziś pokazać.
Na zdjęciach poniżej krok po kroku etapy zmiany.

   Ramki za pomocą papieru ściernego oczyszczamy ze starej farby i lakieru ( wszystkie moje ramki są drewniane).

   Oczyszczone ramki odkurzamy z pyłu po szlifowaniu.

  Chciałam uzyskać efekt postarzenia jak w moim ukochanym schabby chic stylu, więc moje ramki pomalowałam na początku nadmanganianem potasu (link do posta o nadmanganianie). 


   Po wyschnięciu ramki przetarłam świecą (to ułatwia późniejszy etap i uzyskanie efektu postarzenia), następnie maluję białą farbą jedną lub dwie warstwy w zależności od efektu jaki chcemy uzyskać.

   Kolejnym etapem po wyschnięciu farby jest szlifowanie, miejsca przetarte wcześniej świecą sprawiają, że farba łatwiej odchodzi dając efekt naturalnych odprysków i zadrapań (oczywiście zarysowania papierem też się zdarzają).

   Na sam koniec maluję ramki jedną warstwą lakieru, mają wyglądać na stare.
 Poniżej już efekt końcowy. 





   To prosty sposób w jaki można odmienić wnętrze małą dekoracją. Kolejny raz nie potrzeba kupować nowego a można dać drugie życie starym przedmiotom. 
ściskam
Kasia


Komentarze