masło do ciała - regeneracja i odżywianie

Witajcie, 
niedawno zrobiłam super odżywcze masło balsam do ciała, idealne na podregenerowanie skóry po lecie i przygotowanie na jesień. Zrobiłam dwie wersje, dla moich córek i dla siebie. Testujemy. Osobiście jestem bardzo zadowolona z efektów. Przepis jest mało skomplikowany a efekty super.

Link do przepisu którym się inspirowałam i nieco zmodyfikowałam tu http://liagriffith.com/homemade-whipped-body-butter/





składniki:
masło shea około 1/2 kubka
masło kakaowe około 1/2 kubka
olej kokosowy około 1/2 kubka

oliwa z oliwek około 1/2 kubka
olejek zapachowy około 10 kropli (używajcie tylko taki który nadaje się do stosowania na skórę)

przepis:
wszystkie składniki rozpuszczamy w kąpieli wodnej (z internetowych źródeł wiem że można w kuchence mikrofalowej ale osobiście nie próbowałam). Kiedy wszystko ładnie się rozpuści, dodajemy lub nie nasz ulubiony olejek zapachowy i zostawiamy do ostygnięcia. Ostudzone składniki miksujemy mikserem (ja miksowałam na wolnych obrotach) do czasu kiedy konsystencja będzie przypominała bitą śmietanę. Gotowy balsam masło przelewamy do docelowego naczynia i zostawiamy aby zastygło, a dzieje się to szybko. Gotowe. 
Jak pisałam we wstępie, eksperymentując, zrobiłam dwie wersje co widać na zdjęciach. Wersja podstawowa sprawdzi się dla każdego rodzaju skóry, również dla wrażliwej i podrażnionej. Wersję drugą wzbogaciłam poprzez dodanie 2 łyżek oleju z dzikiej róży (działanie regenerujące, przeciwzmarszczkowe, polecany dla cery dojrzałej, suchej, wrażliwej, zniszczonej, naczynkowej), tym samym masło balsam posiada dodatkowe cudowne właściwości. 
Mimo dodania olejku zapachowego (może 10 kropli to za mało) dominuje zapach masła shea i kakaowego, surowy i bardzo naturalny. 






















Polecam !!!

pozdrawiam
kleo

Komentarze