balsam do ust

Witajcie,
kolejny mój eksperyment kosmetyczny. Tym razem robiłam balsam błyszczyk do ust, a właściwie to kilka. Przepis znalazłam tu  http://www.happinessishomemade.net/10-minute-diy-lip-balm/ , jest bardzo prosty i szybki. Proporcje podane w przepisie zmniejszyłam mniej więcej do 1/3 a i tak wyszło mi kilka sztuk. Z których to zrobiłam maleńkie upominki i rozdałam wśród moich znajomych.





składniki:
ilości zmniejszone do około 1/3 z przepisu którym się inspirowałam (link wyżej)

wosk pszczeli około 1 łyżki
masło shea nieco więcej niż 1/2 łyżki
olej kokosowy niecałe 1 1/2 łyżki
dla koloru można dodać kawałek pomadki czy błyszczyku.
dla zapachu można dodać ulubionego olejku zapachowego, ja dodałam kilka kropli olejku cytrynowego (ważne !!! dodajemy tylko taki który nadaje się do stosowania na skórę) albo jeśli macie aromat kosmetyczny. Jak widać na zdjęciu polecam dodanie aromatu spożywczego, który też daje fajny efekt zapachowy choć wybór jest niewielki.

pojemniki na balsamy - polecam te z Rossman - pojemniki podróżne - fajna pojemność, zakręcane i mają w komplecie naklejkę.

przepis:
wszystkie składniki rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Kiedy wszystko ładnie się rozpuści od razu przelewamy do pojemniczków. Ze względu na zawartość wosku, nasza rozpuszczona ciepła mikstura szybko tężeje. Zostawiamy do całkowitego zastygnięcia, ostygnięcia i gotowe. Taki balsam można również używać na suche skórki wokół paznokci.













Balsamy błyszczyki robi się ekspresowo, polecam jako upominek, podarujcie go komuś bliskiemu.
Moje błyszczyko balsamy do ust opatrzyłam etykietkami, które zaprojektowałam i wydrukowałam na naklejkowym papierze i zapakowałam w również własnoręcznie wykonane maleńkie kartoniki pod wymiar. Efekt bardzo mi się podobał a reakcja koleżanek bezcenna. 

pozdrawiam
kleo

Komentarze