ulubione jabłuszkowe

witajcie, 
dziś coś zupełnie innego. Chciałam Wam polecić super szybki i wygodny przepis na bardzo smaczne ciacho, robi się prawie samo :) a z pomocą dzieci jeszcze szybciej !
składniki
1,5 szklanki maki
1,5 szklanki cukru (starczy nawet połowa tego)
1,5 szklanki kaszki manny
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
6-8 jabłek
masło (w oryginalnym przepisie jest 250g ale to stanowczo przesada)

zaczynamy ... piekarnik wstawiamy aby się nagrzał do 180 stopni.  Wszystkie suche składniki wsypujemy do jednej miski, co do cukru to podpowiem, że za każdym razem kiedy robię to ciacho, daję coraz mniej cukru, jeżeli jabłka są słodkie to proponuję dać nawet połowę ilości, jabłka dają same w sobie dają dużo słodyczy a i my mniej kalorii wtedy zjemy :). Następnie wszystkie jabłka obieramy i trzemy na dużych oczkach tarki (można odrobinę skropić cytryną). Szykujemy blachę lub inne naczynie (ja używam ceramicznej formy na tartę o średnicy +- 32cm) i smarujemy ją masłem. Teraz tak na oko na dno jako pierwszą warstwę wsypujemy około 1/3 części suchych składników a zaraz na suche kładziemy część naszych startych jabłek, teraz moja modyfikacja przepisu a mianowicie z całej kostki masła tnę plasterki i mniej więcej symetrycznie rozkładam na jabłka (starczą 2 plasterki masła po około 3-5mm). Koleją warstwą są znów suche składniki, reszta jabłek, trochę masła i na sam koniec po raz trzeci zasypujemy tylko pozostałą częścią suchych składników i okraszamy odrobiną masła. Tak przygotowane ciacho wkładamy na 45 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.
Oczywiście polecam eksperymentowanie i modyfikowanie. W przepisie jaki dostałam pierwotnie była kostka 250g masła, ja dziś nie zużywam nawet 80g masła na ciacho o składnikach jw., to samo tyczy się warstw ale polecam aby jabłka były minimum w dwóch warstwach. 

smacznego !!! wczoraj zrobione a dziś śladu po nim nie ma :)
pozdrawiam
Kasia

Komentarze

  1. Nieskomplikowane,spróbuję i dam znać czy mi wyszło.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, wyjdzie na 100% !!! ja absolutnie nie jestem mistrzem kuchni ale lubię czasem coś dla dzieci zrobić dlatego eksperymentuję :)

      Usuń
  2. Znam ten przepis i potwierdzam ,że robi się błyskawicznie i równie błyskawicznie znika....mmmmmniam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz