Róże, serduszka - klejenie motywu na żelazko


Wreszcie zabrałam się za zaktualizowanie starych wpisów, z których jak się później okazało, z powodu mojego błędu wyparowały wszystkie zdjęcia. Krok po kroku postaram się uzupełniać zdjęcia, tekst, poza drobnymi poprawkami, pozostawiam taki jak był na tamten czas.

Ten post jest z 17.02.2012 roku, po utracie zdjęć uzupełniony i zaktualizowany, zapraszam



***





Witajcie,
dziś krótka zajawka prac które są na ukończeniu. 
Biała skrzynka na różne różniste skarby domowe, ozdobiona (tylko z zewnątrz) cudnymi drobnymi różyczkami, takie trochę tildowe. 
Skrzynkę pomalowałam tylko na biało a następnie zastosowałam, dawno nie używaną metodę nakładania, klejenia serwetek na żelazko. Na większe i proste powierzchnie które chcemy pokryć w całości jest to idealna technika. 
Jeżeli nie znacie tej metody to poniżej wklejam Wam krótką i nieskomplikowana instrukcję. 
Moja nowa różana skrzynka, wykonana metodą na żelazko.




*

Instrukcja klejenia motywu na żelazko

   Pomalowany i gotowy do zdobienia przedmiot w miejscu, gdzie ma być przyklejona serwetka smarujemy klejem do decoupage i zostawiamy na chwilę do przeschnięcia. 
Żelazko nastawiamy na najniższą temperaturę najczęściej na jedną "kropkę". 
W międzyczasie przygotowujemy sobie kawałek papieru do pieczenia (na tyle duży aby zakrył całą zdobioną stronę przedmiotu). 
Jeżeli nasz przedmiot pomalowany klejem jest już ani mokry ani suchy możemy przystąpić do nakładania serwetki bądź jej wyciętej części. 
Serwetkę układamy na przedmiot według własnej wizji projektu, a na serwetkę przykładamy papier do pieczenia (śliską stroną do żelazka). 
Delikatnie dociskając żelazko, prasujemy serwetkę do powierzchni przedmiotu. 
Czasami może się zdarzyć, że papier do pieczenia przyklei się do przedmiotu, nie zrywajcie go gdyż można w ten sposób uszkodzić całą pracę, należy zostawić całość do ostygnięcia a wtedy papier odejdzie z łatwością. 
Następnie jak praca ostygnie, całą powierzchnię z przyklejoną serwetką jeszcze raz malujemy klejem.  
Kiedy nasza praca ostygnie można zabrać się za lakierowanie lub pokrycie woskiem.  

*
*
*

   Zrobiłam  również kilka serduszkowych zawieszek w kilku rozmiarach. Serducha są białe ale postarzone, taki mój skandynawski shabby :) 














ściskam
Kasia

Komentarze

  1. skrzyneczka bardzo mi się podoba szkoda tylko,że takie ciemne zdjęcia:(

    OdpowiedzUsuń
  2. serduszka i róże, piękne:)
    Ja ostatnio zrobiła różane serce:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu, pracuj i twórz a ja trzymam za Ciebie kciuki! Robisz świetne prace i do tego jeszcze umiesz się dzielić tym jak je robisz! Przyznam szczerze, że tego sposobu na żelazko nie znałam i chętnie z niego skorzystam, zwłaszcza, że czasami też robię duże powierzchnie:) Pozdrawiam Cię serdecznie Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna skrzynka - taka romantyczna...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz